Den unge generation er vild med "Hjemme Hos"
Når møbelkæden, der hedder Møbelkæden, 1. februar forvandler sig til "Hjemme Hos", skal det sikre, at den unge generation i de familiedrevne butikker har lyst til at tage over i stedet for at lukke.
27-årige Martin Gade Pedersen er én af dem, som konceptet skal tilgodese.
Han er yngste ledergeneration i en navnkundig Gade-familie, som i 5 generationer har drevet møbelvirksomhed i Aalborg, og som indehaver af butikken Møbelsalg i det sydvestlige Aalborg han kan lide nyheden, der kommer fra Møbelkædens hovedkvarter.
- Jeg synes, det er rigtig attraktivt. Det er et nemmere logo for folk at genkende. Hedder man "Møbelkæden" kan det lyde som alle kæder. Som om man snakkede om My Home, Idémøbler eller Ilva, siger Martin Gade Pedersen til Wood Supply.
Kæden tager en tredjedel
Som noget nyt skal Møbelsalg nu reservere 400 kvadratmeter til et fællessortiment, som findes i kædens landsdækkende kataloger. Med 1200 kvadratmeter bliver det en tredjedel af butiksarealet.
Martin Gade Pedersen kan lide kombinationen.
For Møbelsalg betyder det noget at have spillerum til at udplukke sine egne møbler, og Martin Gade Pedersen har blandt andet selv fundet italienske møbler på en møbelmesse i polske Poznan.
En stor messe, som han kan lide at besøge. Det er en betydelig møbelmesse for store dele af Europa. Og så kan man næsten gå i fred for andre danske indkøbere, beretter han.
Gade frasolgte Gades
For cirka 10 år siden frasolgte Gade-familien Gades Møbelcenter i Aalborgs City Syd-distrikt, som Martin Gade Pedersens morfar stiftede.
Hele Gade-familien var dermed ude af dén forretning, som i mellemtiden er blevet en del af den nyere Møblér-kæde.
Efter en årrække som møbelgrossister fik Gade-familien dog lyst til at handle med folk ude fra gaden igen, og i 2015 startede Gade-familien Møbelsalg, som blev en del af Møbelkæden.